Összes oldalmegjelenítés

2011. július 28., csütörtök

Lélekdonor-gondolatok....

Tudod, Caramell, most nálam lezúzta a nimbuszát... Félre ne értsd, nem vert meg a sikátorban, nem énekel hamisan, nem csalta meg a barátnőjét, nem ejtette teherbe a szomszédnőt vagy ilyesmi. Énekel. Szöveget ír. Megzenésít mívesen. Dallamot alkot. Alapvetően lenyűgöző az egész. Mégis. Haragszom Rá. Mert nem értem. Mert olyan új, összetett szót alkotott, amitől én rosszul vagyok. Mi több, köré varázsolt egy olyan dallam világot, amibe beleillik. Egy értelmetlen szó. Tiszta elmebaj....
Mi jut eszedbe arról, hogy lélekdonor? Első blikkre? Egy halott ember lelke. Még gyerek voltam, s végig lestem egy filmet a lépcső tetejéről, mert Mi sosem nézhettünk este 8 óra után Tv-t. Az volt a címe: Szerelmem, Hirosima.... Egy jelenet megmaradt, máig őrzöm. Egy lány térdel egy pasi mellett( nyilván a szerelme volt a katona). Golyót kapott, vagy bombát, már nem emlékszem. A haldoklása rövid volt, de éreztem gyerekfejjel is, hogy drámai. Nem nyögdécselt, nem mutattak vért, nem tocsogott a filmvászon. A lány ráborult, s éppen végig szaladt a gondolatain, hogy retteg, mi lesz, ha elveszíti ezt a fiút? És mire felnézett saját gondolataiból, a fiú halott volt. És a lány el kezdett zokogni. És azt mondta, ami máig eszembe jut, ha meghal valaki a közelemben...: " Itt voltam melletted és mégis, elszalasztottam halálod pillanatát..." Valahogy biztosan azt várta, hogy látja elszállni a lelkét... Gyerekként ezen sokat gondolkodtam. Aztán felnőttként is... Hogy van ez? Hollywood megalkotta a jelenetet:  a Harry Potterben, mikor a Syrius Blacket a Dementorok kiszipolyozták, s a haldoklóból készült elillanni a lélek. Elképzelték. Nem valós, tudom, de hihető. Valami megfoghatatlan, az emberi szem számára felfoghatatlan finomságú és láthatatlanul elszálló valami, nos, az a Lélek.Magam is hiszek olyan erőben, amit a Lélek hordoz. Az nem tűnhet el csak úgy... Valahova lesz és valahol van...Nem vészhet el, az erő mindig átalakul, (fizikából egyszer pótvizsgáztam, már csak tudom!) akár gondolattá, akár emlékké transzformál, de megmarad. Emlékezetünkben él tovább, akár darabokban, csak egy villanásnyi csöpke morzsa jutott nekünk az életéből, de azt megőrizzük....
Mint 23 éve egészségügyis, láttam, kollégáimmal együtt sok mindent ebből. Árnyalatot, mellbevágót, megrázót, vannak még fokozatok, de szerintem értesz engem.... Donációt is, mely különösen nehéz tud lenni. Akik végzik, akik végig élik, végig csinálják, minden tudásukkal az Életet szolgálva - nehéz missziót teljesítenek. Valóban egy küldetés. Valamit befejezni és valamit elkezdeni. Esélyt adni. A munka nem rutin, holott a rutin vezeti az elveket.... Mégis, minden más, holott - ugyanaz. Nehéz, na.

És jön Caramell. Trillázó dramaturgiával megtöltött dallamívre, trubadúr dalnokként megalkot egy szót. És ezzel összezanzásítja a gondolataimat és az érzéseimet. Hát, mit kezdjek én azzal a szóval, hogy lélekdonor? Húgom és Tóni barátnőm szerint én egy hülye vagyok. Ezzel sokszor és mélyen egyetértek. És szerintük ez a szerelemről szól. És az az én bajom, hogy már régen nem voltam szerelmes, mert különben bepisilnék a gyönyörtől, ha hallanám, amit énekel a Nemzet Hím Csalogánya! Lélekdonor- az a szerelem. Mindenki érti, csak én nem. Lélek-adó... A szerelem. Magyarázták többször is. De akkor az a szerelem halott!!!!! Mert a donor, megmenti, akit meg tud menteni, és meghal, ez az Ő sorsa. Vagy nem? Hát hogy lehet egy ilyen súlyú szót keverni egy pozitív érzéssel, ami szárnyal? Amitől részeg vagy, amitől elmegy az eszed és rózsaszínben látod az egyébként eléggé ványadt, sorvadt, színtelen világot! Értem én, hogy a Mester mit akar mondani, de nagy a baj, mert még sem tudja elmondani.... Mert agyoncsapja bennem a szépet, az ígéretet, hogy meg leszek mentve, jön a szerelem! Klasszikust idézve: Gyönyörűm, Te szeress engem! - helyett... azonnal ás egy termetes sírgödröt a vágynak, és igazából még sem adja oda az életnek, mert azt a szerelmet én már belül siratom.... Akkor most szerelem vagy nem? Most ad vagy nem ad? Most él vagy nem? Milyen szó az, hogy lélekdonor?????????????? Küldjetek vissza nyaralni.... (Fenyvesen elég sokat szólt ez a rádióból, nehezen hevertem ki a zűrzavart, amit okozott ez bennem. A mai megemlékezés apropója, hogy Csemetém rátalált eme zene+szövegre és egész délután ez szól a szobájából.... Anyám, borogass!) Hát ez a bajom nekem Caramellel. Most összeveszettnek tekintem magunkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése