Megadóztatják a hidat. Mert itt konkrétan erről van szó...
Emlékszem a híd avatásra, az ünnepségre, a pillanatra, mikor kinyílt a világ, s egy addig elzárt terület kapott esélyt a létezésre... Dunavecse, Apostag, Dunaegyháza, Szalkszentmárton kötődött össze Dunaújvárossal, Kisapostaggal...
Csodálatos műrepülő bemutatóban volt részünk... |
Híd avató ünnepség |
Ez a Híd szolgálta a családokat.
Könnyebb lett munkába járni, a gyerekeket iskolába íratni, az életüket megszervezni, szülőként helytállni, ott lenni a fontos pillanataiknál, legyen az úszóverseny, kézilabda bajnokság, jégkorong edzés... Mert a kisgyerekek 99%-a s sport miatt jár át a városi iskolákba. Középiskolások azért nem kollégisták, mert van híd, belátható időn belül haza tudnak jutni az iskolából, s nem megy el a fél életük utazásra. Még emlékszem, hogy annak idején azért éltünk a Bátyámmal kollégiumban, mert Dunavecsére egy jó másfél órás busz úttal jutottunk haza Dunaújvárosból, vagy kishajóval, vagy komppal, és oda értünk jöttek a szüleink.
Egészen új lehetőségek nyíltak meg, új aspektusok támadtak, lett könnyebb, egyszerűbb, s ez mint infúzió a térségnek... Nagyon, nagyon kellett!
2015. január elsejével ezt az egészet eltörölték... Mert miről is van szó?
A Pentele-híd összeköti a Duna két partját, szervesen összekapcsolódnak a települések...
Munkába, iskolába, orvoshoz járásra, bevásárlásra használják az emberek, nagyon kevés az egyéb irányú forgalom. Ugyanis, az ígért és kezdeményként felmutatott M8-as autópálya nem épült meg. Nincs. Nem létezik. A híd az M6-ra viszi a forgalmat, ami néhány méter, tehát ennyi az igazi M8-nak csúfolt szakasza.... Az M6-os pedig már egyébként is, eddig is fizetős volt....A többi 3 km maga a híd és a levezető, felvezető szakasza....
Az egészségügyi ellátás területi kötelezettsége szintén kibővült a Híd másik oldalán élők felé. Nincs is erre jobb bizonyíték, mint az orvosi ellátást a környéki rendelőkben javarészt a kórházi orvosok adják, innen Dunaújvárosból. Elmosta az ezredéves hagyományt, hogy Bács-Kiskun megyei beteg, sérült, Kecskemétre kell, hogy járjon, s a mentő csak oda viheti be. Néha ezen életek múltak, családok rokkantak bele, látogatásuk a betegnek szinte lehetetlenné vált a 70 km-re levő legközelebbi kórházban.... A kórházi fejlesztések is mind azt mutatják, hogy Dunaújváros felkészült a betegek fogadására, profilját, működését a kibővített területnek megfelelően alakította ki. Legalábbis, mi, akik dolgozunk benne, így látjuk. Felkészültünk és állunk a feladat előtt.... Egyre több beteget látunk el, s mind elmondják, hálásak azért, hogy nem kell egy kvázi kórház lábánál élőnek elutaznia 70 km-re, műtétre... Ez nem vita tárgya, ezek tények. Lehet érte megdorgálni, figyelmeztetni, hogy messzire megyek a gondolataimmal, de ezen nem lehet vitatkozni... hány és hány beteget látunk, akik elmondják, hálásak, hogy lehetőségük van itt gyógyíttatni magukat. Jó orvosokkal, jó helyen, ismert körülmények között, belátható és elfogadható utazással együtt.
Itt van a munkába járás nézőpontja.... A Duna Vecsei oldalán alig van munkahely. Amik voltak, állami vállalatok, PNYV, FÉMI, Felvonószerelő, Cipőfelsőrész készítő, a rendszer váltás után megszűntek, a népet szélnek eresztették, boldoguljanak, ahogyan tudnak... Leginkább a földből élő emberek maradtak, a többiek azóta is ingáznak valahová, többnyire Dunaújvárosba. Ez is könnyebb, gyorsabb, elérhetőbb lett a Hídnak köszönhetően, vagyis a családapák hazaértek a munkából, a családanyáknak egyáltalán volt lehetőségük elhelyezkedni, s nem csak a föld maradt az egyetlen megélhetési forrás. A helyzet az elmúlt 7 évben legalább javult...!
A másik aspektus, ami szintén nem elhanyagolható, a bevásárlás. A híd Bács-Kiskun megyei oldalán sok kilométerre nincs semmilyen bevásárlási lehetőség. Nincs Penny, Lidl, Aldi, Tesco, csak Coop üzlet, Dunavecsén, közel 5 ezer lakosra két darab. Szalkszentmárton, Apostag, Dunaegyháza szintén ebben a helyzetben van. Legközelebb Solton vagy Dunaföldváron lehet bevásárolni, vagy a másik irányba, Kunszentmiklóson. És ennyi. Míg itt, a dunaújvárosi oldalon mindent megtaláltak, amire szükségük van, cipő, ruha, építőanyag és élelem tekintetében, ennek a 3 km-nyi hídszakasznak köszönhetően....
Most minden megsemmisült azzal a megalapozatlan döntéssel, hogy két megyei matricát kell megvenni ahhoz, hogy áttudj menni a hídon. Vagyis, megfelezték a hidat. Az egyik fele Bács-Kiskun megyei, a másik Fejér-megyei, az út iránynak megfelelően... 10000Ft-ért használhatod a hidat, ha nem veszed meg, nem hajthatsz rá az M8-asra. Milyen M8-asra?
Miről beszélünk? Ha nekem 10000 Ft-ot kell évente fizetnem, hogy használjam a hidat, akkor ez egy exkluzív, csak nekünk, csak most és innentől örökre - Híd-adó! Mert a megyei matricát vásárlók pontosan tudják mire fizetnek 5000 Ft-ot. De Mi?????
Ugyanis, Bács-Kiskun megyében a közelben sincs olyan út, amire érvényes lenne, vagy fizetni kellene rá... Fejér-megyében az M6-ra és az M7-re lenne érvényes, amit ki lehet kerülni, ha nem akarok költeni autópálya matricára. Számtalan lehetőséget találok arra, hogy opcionálisan, ha nincs pénzem, ne használjam, s mindezt, törvényes keretek között. De itt, a Duna két partján élők nem tudják elkerülni, mert van olyan helyzet, amiben nem tudnak megalkudni... pl. betegek, szülők, nagyszülők, gyerekek, és a velük kapcsolatos program, feladat esetén...
Vagy, kerülni kell, úgy mint az én gyerekkoromban, Dunaföldvár felé, s ismét kényszerből vállalni kell a hosszabb utat, benzin és pénz pocsékolást, az elvesztegetett időt, amit szintén nem a családunkkal töltünk, nem rájuk költjük, vagyis most hogy van ez? Mondhatod, a buszok továbbra is átmehetnek rajta, de ne legyenek illúzióid. Hamarosan rajta lesz a jegyárakon a Híd-adó.... Hova haladunk? Hova fejlődünk? Mert ez akkor még a 2007- es év előtti időszak... Pontosan 7 évet törölnek el ezzel az intézkedéssel a föld felszínéről.
A híd középső elemének a beillesztése |
Furgonomra fizessek 20000 Ft-ot? Ezért a hídért?
VálaszTörlésÉs mi újság az egy kijárós mentességgel? Mert akárhogyan is nézem, a hídon áthaladás az minden irányból egyetlen kijáró.
VálaszTörlésAz új díjrendszer áttekinthetetlenségéről olvashatunk az alábbi cikkben.
VálaszTörlésAz egészben az a leggyalázatosabb, hogy sok fizetős útnak nincs a közelében ingyenes alternatív mellékútvonala, és rákényszeríti a közlekedőket a sarc megfizetésére.
Az autópálya igénybevétele bizonyos szempontból luxus, a többlet költség miatt, de ad is valamit, biztonságot, gyorsaságot, kényelmet.
Viszont a POLITIKA részéről NEM KORREKT, ha az embereket rákényszerítik a luxus megvásárlására.
Ilyen megfontolások alapján pl. a Pentele híd ingyenessége lenne korrekt.
"Rejtett aknák az új díjfizetési rendszerben...
Alighanem újabb hungarikumot sikerült feltalálni az új matricás rendszerrel ...A most bevezetett szisztémáról elmondható, hogy hatékonyan egyesíti a használatarányos (fizikai vagy elektronikus kapukkal ellátott ) és az átalánydíjas (fizikai vagy elektronikus matricás) rendszer hátrányait....
..külön kalandjáték is várja azokat, akik Őrmezőre, Gazdagrétre vagy Sasadra próbálnak eljutni a Budaörsi úton. Az új Sasadi úti csomópont építése miatt – az építés szükségleteinek megfelelően - napról-napra nehezen kiismerhetően változnak a sávok terelései. Így azok, akik időben nem a megfelelő sávba sorolnak, már nem tudnak letérni a Sasadi út vagy a Balatoni út felé, és óhatatlanul rákényszerülnek a fizetős szakaszra...
..A legnagyobb, Guiness Bookba kívánkozó „üzletet” valószínűleg a Vas és a Veszprém megyeiek kötik, előbbiek a félig kész M86-os gyorsforgalmi út használatáért, utóbbiak a megye délkeleti csücskén áthaladó M7 pár kilométeréért vehetnek matricát... "
Bővebben itt:
http://www.azenpenzem.hu/cikkek/autopalyas-kalandjatekok/2263/