Összes oldalmegjelenítés

2012. július 24., kedd

Fenyves-napló, 2. rész

Nos, kiderült, hol vannak a hattyúk. Mármint helyileg. Fonyódra költöztek. Hogy miért, nem tudom, csak tippelem. Nagyon alacsony a vízszint. Gondolom, nem most lett alacsony. Ahhoz, hogy ki tudják költeni a tojásaikat, stabilabb vizekre, védettebb nádasokra van szükségük. Nem tehetik ki a jövő nemzedékét egy rohamosan apadó, nádasoktól megnyirbált, fél méterre kilátszó, iszapos aljú medernek. Elköltöztek. A fonyódi kikötő környékén láttam őket halászni dél időben. Sokan voltak, az egész klán elköltözött. Valamit tudnak, amit mi emberek, csak ritkán mérünk fel. A röghöz kötődés ártalmasságát. Ők ott laknak, ahol védettebbek, van táplálék és a gyerekeiknek is jó. Imádom őket! Nem véletlenül lógónak választott képem dísze, egy akkor még fenyvesi hattyú....
Nos, e felfedezést boltba menve ejtettem, kocsival átgurultam, hogy bevásároljak Fonyódon, a Lidl-ben. Nem vettem sok mindent, üditőt, sört, kiflit, csirkemellet, némi nasit, pont annyit, amire azt mondanám, hogy a minimum túlélő készlet. Nagyon drága minden. Ugyanakkor tudom, hogy már otthon is drága. Végül is, nem sok a különbség, és ez elszomorít. Ma emelik ismét a benzin árat, ez akkor is eljutott hozzám, ha nem használok napi hírforrásokat.
Reggel korán tettem egy bicikli kört Fenyvesen, elolvastam a híreket, program ajánlókat, megnéztem a felújított strandot, eltekertem zöldhulladék zsákért, vettem egy kakaóscsigát a gyereknek, és hazagurultam. Bezsákoltam a fű és levél szemetet, lett négy nagy zsáknyi, kitettem a kapu elé, majd szerdán, vagyis ma, elviszik.Továbbra is olvasok, rendületlenül, heverek, és ezt nagyon élvezem. Délután hatalmas trópusi vihar tört ki, ömlött az eső. Kinyílt a kapu, kirohantam bezárni, mielőtt a kutya meglépne. Bőrig áztam egy perc alatt, s gondoltam, ha már így van, akkor mindegy. Ledobtam vizes gönceimet, beálltam az eresz alá, ahonnan zubogott a langy meleg, szintiszta esővíz és megzuhanyoztam bikiniben. nem mezítelenül, pedig úgy esett volna jobban, de a szomszéd bácsi idelát, nem akartam infarktust okozni neki. Annyira élveztem, és olyan jól esett, itt, ahol a fürdés csak természetes vizekben lehetséges, vagy melegített, lavóros megoldással. Még hajat is mostam! Kisfiam épp annyira csodálkozott, mint szokott- bolond vagy, Anya és már ment is tovább, húzódott szárazra.... Nyilván, szégyell engem, de ez nem zavar. Bolondnak lenni is kiváltság abban a világban, ami annyira megkínozza az embert a mindennapi betevő falatért..... Ki hogyan tudja, akarja túlélni. Én jóérzés vadászatra adtam a fejem, és ez nálam belefér. Egyszer talán a kölyköm is megérti, s ha nem, hát az sem baj.... Este kártya csatáztunk, römiben kikaptam. Ma lesz a visszavágó. A kártya után megnéztük a Sherlock Holmes első részét, s ha nem alszom el, ma megnézzük a másodikat. És jól vagyunk. Enged a lelkem lefelé. Mondjuk, a tegnapi bevásárlás után, eldöntöttem, hogy ha elfogy a pénzünk, hazamegyünk. Addig is, legyetek jók, legyetek bolondok, életélvezők!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése